Referencer

CASE / Lægehuset Kibæk

Hektisk arbejdsdag blev lettere med nyt telefonsystem

I et lægehus med 4.500 patienter, plus familiernes børn, er der nok at se til for Lægehuset Kibæks 4 tilknyttede læger, to sygeplejesker og en sekretær. Med en Teledok telefonløsning afvikler lægehuset nu den travle morgen-konsultation mere effektivt. Ligeså den løbende omprogrammering af telefonsvareren som giver patienterne seneste information om medicin- og tidsbestillinger og åbnings- og lukketider, nu bliver foretaget ved enkle tastetryk.

”Før vidste patienterne aldrig, hvor længe de skulle sidde i telefonkø til morgen-konsultationen. I dag får de at vide, hvilket nummer de er i køen, og de får også mulighed for at taste sig videre til første ledige læge, hvis deres problem ikke behøver blive fremlagt for deres personlige læge. Det benytter mange sig af, og derfor har vi sjældent mere end 1-2 patienter på hold”, fortæller læge Ulla Jacobsen og fortsætter:

”Funktionen med første ledige læge har yderligere den fordel, at de reservelæger vi har i huset – de såkaldte uddannelseslæger – også får lov til at besvare en masse patientopkald. På den måde lærer de meget hurtigt, hvad det vil sige at have telefonkonsultation”.

Tilfredse patienter

Det er ikke kun Lægehuset i Kibæk som er glade for det nye telefonsystem. Den vigtigste blåstempling kommer fra patienterne, og det har ifølge Ulla Jacobsen ikke skortet på positive tilbagemeldinger:

”Alle er glade for det, og vi har slet ikke fået nogen klager. Telefonsystemet tager også højde for ældre mennesker, som kan have problemer med at taste det rigtige nummer ved automatisk telefonservice. Men i vores system kommer de altid retur til en sekretær i stedet for at blive hængende i systemet eller være nødt til at ringe op igen”, siger Ulla Jacobsen.

Personlig service

Telefonsystemet har flere tillægs-funktioner, blandt andet kan samtaler med patienterne optages på bånd, hvis det skulle blive relevant.

”Vi har fået virkelig god service, og hjælpen er altid lige ved hånden. Er vi i tvivl om noget, så kommer IP Netcom’s lokale mand straks forbi. På første dag, hvor systemet skulle tages i brug, var der endda en medarbejder fra IP Netcom med os hele dagen for at svare på spørgsmål og lave småjusteringer. Vi har været trygge hele vejen igennem forløbet”, slutter Ulla Jacobsen.

Det siger kunderne

Lægehuset i Kibæk, Ulla Jacobsen udtaler

I et lægehus med 4.500 patienter, plus familiernes børn, er der nok at se til for Lægehuset Kibæks 4 tilknyttede læger, to sygeplejesker og …

Lægerne Gibsholm-Madsen, Lyngby Storcenter, Kåre udtaler:

Klinikken skulle flytte til nye lokaler og der skulle etableres nyt netværk til IT og IP telefoni.

IP Netcom blev valgt til denne opgave, o…

Skt. Anne Plads i Odense, Læge Hans Jakob Jensen udtaler:

"Jeg ville ikke vælge andre telefonsystemer end dette, selvom jeg kunne. Det hele er meget nemmere. Det er rigtig nemt når patienterne selv …

Lene fra Lægerne Solrød Center 9, udtaler:

"Vi er meget tilfredse med vores telefoniløsning."

"Vi har i dag indset hvor meget cpr-integrationen til vores lægesystem gavner os dagligt…

Læge Thore Eriksen fra Lægehuset Sankt Anne Plads, Odense:

”Vi er rigtigt glade for at vi skiftede telefonsystem til IP Netcom. Det er en stor hjælp for alle i hverdagen med cpr-opslag, og vores pati…

 

Driftstatus

  • +

    Der meldes pt. ikke om nogen driftsproblemer.

    Med venlig hilsen

    IP netcom A/S - support..

    Læs mere
  • 1

Book et infomøde

Kontakt gerne en af vores sælgere:

 

Brian Breinbjerg  Brian Breinbjerg

Book her

Erik Østergaard  Erik Østergaard

Book her

Lucas Kildegaard Nielsen  Lucas Kildegaard Nielsen

Book her